Forældrekontakt udvalg

FKU er en forkortelse for: Forældre kontaktudvalg

I Børnehuset Perlen drøftes forskellige emner med udgangspunkt i børnenes hverdag. FKU er personalets og ledelsens 'nerve' til det brede partnerskab med forældrene til børnene i Perlen. Det er her vi henter inspiration og oplever forældre- og familie perspektiver på emner der har indflydelse på hverdagen. Med andre ord, er FKU en vigtig forudsætning for inddragelse og udvikling af den pædagogiske praksis.

I dagtilbudsstrategien for Køge Kommune beskrives forældrebestyrelsernes (FKU) arbejde, som omhandler:

* at fastsætte principper for samarbejdet mellem dagtilbud og hjem, herunder dagtilbud/hjem-samtaler, hente og bringetidspunkter, forældres afholdelse af ferie med barnet, gå-hjem-møder, inddragelse af forældre i børns læring og /eller fokuseret forældreinvolvering gennem specifikke tiltag som f.eks. familie-deltagelse i dagtilbuddet.

Forældrebestyrelsen skal også inddrages i arbejdet med den pædagogiske læreplan, det åbne dagtilbud, der omhandler samarbejdet med lokalsamfundet og overgange fra hjem til dagtilbud og fra dagtilbud til skole.

Vi mødes omtrent 6 gange om året i FKU

Forældre kontaktudvalget i Perlen består af 6 forældrerepræsentanter, husets leder og en pædagog:

• Hanne Bruun Jensen (Karl Røde Perler)
  • Lasse Skaarup Petersen (Petra Lilla Perler)
  • Louise Palme (Noah Brobygning)
  • Niels Ross Vestergaard (Robin Røde Perler)
  • Pernille Søderberg Thomsen (Victor Brobygning)
  • Malene Bek Farholt (Saga Lilla Perler) Perlens repræsentant i områdebestyrelsen for Køge, område vest.

• Louise Vega Werner Skovbo Dagtilbudsleder
  • Charlotte Keller Pædagog i børnehaven

For kontakt til områdebestyrelsen: skriv til områdeleder Linette Wengel Andersen på linette.wengel.andersen@koege.dk