SprogTrappen

Køge kommune, område vest har deltaget i et 2 årigt forskningsprojekt med Pia Thomsen, som er sprogforsker samt udvikler af Sprogtrappen 1 + 2.

SprogTrappen erstatter i område vest vores gamle metode med sprogvurderinger. Med SprogTrappen ser vi på barnets udvikling og styrkelse af sprog, i alle kontekster gennem hverdagen. Vi arbejder med at skabe legemiljøer som er sprogligt stærke, med visuel inspiration og udvidelse af ordforråd.

Vi arbejder med placering af alle børn på SprogTrappe 1 og 2 ved at se på barnets hverdag, deltagelse og kommunikation. Vi kigger på sociale kontekster, fælles aktiviteter, højtlæsning via dialog og leg/eventyr, sprog koblet til motorik via sang og fagter, det funktionelle sprog og det formelle sprog m.m.

I finder viden om SprogTrappen på nedenstående link:

www.sprogtrappen.dk

sprogtrappe