Systematisk refleksion

I Børnehuset Perlen arbejder vi med Søren Fiskers metode; Systematisk refleksion. Dette for at sikre alle børns individuelle udvikling og forudsætninger for positiv læring og trivsel, deltagelsesmuligheder i fællesskaber og sociale kompetenceudvikling. Redskabet Systematisk refleksion er teambaseret, og med en processtyrer, der kommer udefra for at sætte rammen og facilitere processen. Vi indsamler al vores viden om et barns dagligdag i Perlen, ressourcer og relationer - for derefter at se på, hvad der kan skabe bedste vilkår for ny udvikling - ud fra zonen for nærmeste udvikling og forståelsen for, at det er vilkårene omkring barnet der kan udfordre og ikke barnet.

Systematisk refleksion udspringer af en psykologisk, systemisk forståelse.

To gange om måneden, har vi mulighed for at booke Systematisk refleksion til Perlen.