Tværprofessionelt samarbejde

I Børnehuset Perlen samarbejder vi med flere tværfaglige og dygtige instanser fra Køge kommune.

De parter vi oftest samarbejder med for at skabe de bedste vilkår for jeres børn er:

• Sundhedsplejersker tilknyttet familier
  • Småbørnskonsulent Elsebeth Sørensen
  • TaleHørekonsulent Heidi Irene Hansen
  • Fysioterapeut Kirsten Larsen
  • Psykolog Laura Beinta Johnsen
  • Forbyggende rådgiver Brit Lyngsie

Det at arbejde tæt sammen med blandt andet PPR (Pædagogisk Psykologisk Rådgivning), sikre vores bedste indsats i dagligdagen for de børn og familier som periodisk kan have behov for mere end blot vores almindelige pædagogiske indsats . Særligt til børn i udsatte positioner, men også generelt som sparringspartnere - for vores børn skal have den bedst mulige udvikling og trivsel, i vores børnehus.

Hvis vi som børnehus opstarter samarbejde med en af ovenstående instanser, er det altid med jer som forældre, med i processen. Som dagtilbud skal vi - jf. persondataloven - have samtykke af jer som forældre, til at tale med jer og ovenstående, om jeres barn på møder. I vil altid modtage en dagsorden forud for mødet, så der er mulighed for at forberede sig, komme med supplerende punkter - ligesom I vil modtage et referat efter mødet.

Hvis I som forældre har bekymring omkring barnets udvikling, er I altid velkomne til at drøfte dette med os. Vi kontakter jer, hvis vi har brug for at tale sammen om hvordan jeres barns hverdag er i dagtilbuddet.

I huset har vi desuden tilknyttet Joy, som er vores inklusionspædagog som er i perlen i alle ulige uger.